Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2008

Άσκηση Τρίτη – Τηλεοπτική συνέντευξη με τον συγγραφέα ενός Best-Seller

On camera

-Σήμερα στην εκπομπή μας έχουμε τον πολυβραβευμένο συγγραφέα του best-seller «Η λίστα του σούπερ-μάρκετ». Καλησπέρα. Ευχαριστούμε που δεχθήκατε την πρόσκληση μας
-Καλησπέρα. Εγώ σας ευχαριστώ.
-Ας ξεκινήσουμε λοιπόν. Πότε ξεκινήσατε να γράφετε?
-Μικρός. Ήμουν πέντε-έξι χρονών νομίζω.
-Τόσο μικρός!
-Δεν ήταν και κάτι τρομερό. Από ό,τι θυμάμαι σε όλους φαινόταν πολύ φυσιολογικό.
-Η οικογένεια σας, σας στήριξε λοιπόν. Ήθελαν να γράφετε?
-Ναι, μπορείτε να το πείτε κι έτσι. Ήθελαν να γράφω και να διαβάζω.
-Πολύ σημαντικό αυτό.
-Ναι… φαντάζομαι πως ήταν.
-Παρότι γράφατε από τόσο μικρή ηλικία, τελικά το πρώτο σας βιβλίο εκδόθηκε πέρσι, αν δεν κάνω λάθος.
-Ναι, πέρσι.
-Δε σας σταμάτησε αυτό το γεγονός. Εννοώ πως δε σας αποκαρδίωσε που δεν είχατε εκδώσει μέχρι πέρσι?
-Όχι, ποτέ δε μου κακοφάνηκε.
-Πως αισθάνεστε που το βιβλίο σας έχει τόσο μεγάλη επιτυχία?
-Έκπληκτος
-(γέλια)
-(απορημένο χαμόγελο)

-Μάλιστα. Πείτε μου, γιατί γράφετε?
-Εεε…
-Αυτό είναι κάτι που το ρωτώ σε όλους τους συγγραφείς. Μια δύσκολη ερώτηση
-Γράφω για να μην ξεχνάω.
-Καταπληκτικό, καταπληκτικό… πολύ βαθιά φιλοσοφία αυτή
-Ναι, ε? Ξεχνάω εύκολα. Πρέπει να τα γράφω. Γι’ αυτό…
-και… μιλήστε μας, αν θέλετε, για το βιβλίο
-Βεβαίως. Πρόκειται για την συλλογή από τις λίστες του σουπερ-μάρκετ που είχα συμπληρώσει τα τελευταία χρόνια. Γάλα, τυρί, ζαμπόν, σαλάμι αέρος, κωλόχαρτα, μακαρόνια, σάλτσες…
-…!
-χαρτοπετσέτες, απορρυπαντικά πλυντηρίου, απορρυπαντικά για το χέρι, εκείνο το άλλο για το… να είδατε… πάλι ξεχνάω… για αυτό ακριβώς έπρεπε να τα σημειώνω. Αυτό, το.. για… κάτω
-κάτω?
-στο πάτωμα
-στο πάτωμα?
-που κάνεις… που βάζεις αυτό για να γυαλίζει
-παρκέ?
-Ναι! Αυτό! Είδατε? Καταλαβαίνετε? Σας είπα, γράφω γιατί ξεχνάω.
-…και αυτό… το… πως τελικά το εκδώσατε?
-Τυχαία. Είχα πάει στο σουπερ-μάρκετ (γέλια) και είχα μαζί μου όλες τις λίστες μου, καμιά 200ρια σελίδες. Ήμουν λοιπόν στα τυριά.
-…στα τυριά… (αποσβολωμένος)
-…ναι. (χαμόγελο)… εεε, τι έλεγα?
-Ήσασταν στα τυριά!!
-Ναι! Πράγματι, στα τυριά και από πίσω μου περίμενε και ένας κύριος να πάρει τυρί. Δε θυμάμαι τι τυρί.
-Δεν έχει και τόση σημασία μάλλον
-Ναι, δεν θυμάμαι καν αν το ξέχασα ή αν δεν το έμαθα ποτέ αυτό (πέφτει σε βαθιά σκέψη)
-Συνεχίστε σας παρακαλώ.
-Ο κύριος αυτός δούλευε σε μία εκδοτική. Με πλησίασε λοιπόν γιατί θεώρησε ότι κρατούσα χειρόγραφο βιβλίου. Εγώ του έδειξα τις σελίδες και αυτός τις κοίταξε για λίγη ώρα και μου έδωσε το τηλέφωνο του.
-Τις λίστες?
-Ε, μα για τι μιλάμε τόση ώρα? Η εκδοτική είχε σχέδια να προωθήσει τα βιβλία της στα ράφια των σούπερ-μάρκετ. Δεν υπήρχε λοιπόν ιδανικότερο βιβλίο για τον καταναλωτή από ένα βιβλίο γεμάτο με λίστες. Ο κόσμος δε θα χρειαστεί να γράψει λίστες, είναι ήδη γραμμένες. Δε θα χρειαστεί να θυμηθεί κάτι. Ακόμα και να έχει ξεχάσει τη λίστα του την ίδια, θα μπορεί να αγοράσει «τη λίστα του σουπερ-μάρκετ» από το ίδιο το σουπερ-μάρκετ!
-…
-το μόνο που χρειάζεστε είναι να θυμάστε που είναι το σούπερ-μάρκετ! Το γράφει και το εξώφυλλο!
-…(χαμόγελο απόγνωσης)
-…(ηλίθιο χαμόγελο)

-Γκουχ! Γκουχ! Σας ευχαριστούμε που ήρθατε στην εκπομπή μας!
Εμείς αγαπητοί τηλεθεατές θα κάνουμε ένα μικρό διάλλειμα για διαφημίσεις και επιστρέφουμε με τον συγγραφέα του ιστορικού μυθιστορήματος «Το μυστικό κάρο του Αρχιδούκα και η χορεύτρια που έκλεψε την πατάτα»

Off camera

Δημοσιογράφος: Που είναι ο αρχισυντάκτης αυτής της εκπομπήηηηηης??? (έξαλλος ψάχνει στα πλατό)

Αρχισυντάκτης: Δεν πάω πουθενά, του έχω πει χιλιάδες φορές, πρώτα να τα διαβάζει και μετά να τα παρουσιάζει. Το βλήμα!

2 σχόλια:

alepouda είπε...

Τι ειναι αυτο και γιατί το ονομάζω "άσκηση":
Το κείμενο αυτό ξεκίνησε απο τις παρακατω σειρες που στριφογυριζαν στο μυαλό μου
"-Πως αισθάνεστε που το βιβλίο σας έχει τόσο μεγάλη επιτυχία?
-Έκπληκτος"
Γυρω απο αυτό ξεδιπλώθηκε όλος ο υπόλοιπος διάλογος, σε real-time γραμμική γραφή (Β).

Ανώνυμος είπε...

πολύ μου άρεσε! Τόσο, που θα επιχειρήσω να το ενσαρκώσω στο σπίτ', χααχαχα !