Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2009

Φερτε μου ένα καλό ποδήλατο

My test Ride
φωτο: χριπολ - (restored bicycle test ride)


Aυτες τις μέρες εχω αρχισει να τριγυρνάω στα μαγαζιά για να πάρω καινουργιο ποδήλατο. Το mtb που εχω θα το δωσω στους μη εχοντες ποδήλατο, δηλαδή σε μια φίλη μου.
Αντιμετωπίζω ομως ενα πρόβλημα σε σχέση με την αγορά μου. Τα ποδήλατα έχουν γινει σαν μηχανες. Αμορτισέρ, δισκόφρενα μπρος πίσω και γκριπ με ταχύτητες. Που ειναι τα καλα ποδήλατα? Βλεπω μόνο καλά γκατζετ. Μην αρχισει τωρα κανεις να σκεφτεται οτι δεν ειμαι της προοδου. Οχι, ειμαι και παραείμαι και πολλες φορες φτανω στα ορια του τεχνοφρήκ. Το καταλαβαινω οταν μιλάω και αντιλαμβανομαι οτι οι αλλοι στην παρέα με κοιτανε με ανοιχτά τα ματια λες και κανω: "μπλιπ-μπλιπ-μπλιπ" για ώρα

Εχουνε βγαλει και ολες αυτες τις (ας πουμε) κατηγορίες ποδηλάτων που στην ουσία ειναι τοσο κοντινα σαν στυλ που ειναι ένα. Καθομαι και ακούω τον πωλητή να μου μιλάει για το ένα που ειναι έτσι και για το άλλο που ειναι κοκορέτσι και ειναι αλλη κατηγορία (εχω ριξει και διαβασμα απο μονη μου για να μην εχω αγνωστες λέξεις) και απο μέσα μου σκεφτομαι:
Αμα κάνω ο,τι λέει θα πρέπει να πάρω άλλο ποδήλατο για τη δουλειά μου, αλλο για τα freeday και αλλο για τα σ/κ που θα τυχει να ανεβοκατέβω την διονυσίου αρεοπαγίτου που ειναι λιθόστρωτη.
Του λέω λοιπόν
Οση ωρα μιλάς, εγω σκέφτομαι το ποδηλατο που βρηκα και αναπαλαίωσα. Με αυτο το 35ετιας ποδήλατο - που με βλεπαν στο νησί και με λυπόντουσαν λες και καποιος με ξεγελασε και μου το πάσαρε - εκανα αλματα, μπηκα σε δρομους που δεν θα εμπαινα με το mtb μου και εκανα σκονη και 2 τουρίστες με πολυτάχυτα στην παλιά εθνική γιατι βαριόμουν μόνη μου τόσα χιλιόμετρα ως το λιμάνι. Ολα αυτα με λάστιχα που τους λειπαν κομμάτια και έβλεπα τον καμβά απο κάτω. Ενα - ποιος ξερει τι μαρκα - ποδήλατο city bike roadster. Ενα ποδήλατο που θεωρείται γυναικείο.

Γέλασε ο άνθρωπος, τι να κάνει?

Τις προάλλες σε ενα freeday ακουγα απο πίσω μου ενα ανατριχιαστικό κρατσα-κρουτσα. Περνούσαμε απο ενα σκοτεινό σημείο.
Λεω λοιπον: Τι ακούγεται έτσι?
-Εγω ειμαι, λεει μια φωνη
Γυρναω πίσω και βλέπω ενα παιδί με ποδήλατο συγχρονο, με τις αυτοκολλητάρες του, με διαφορα πάνω φορεμένα εξαρτήματα κτλ
-και τι κάνει έτσι?
-η μεσαια τριβη, κατι θα μπήκε μέσα


ο χριστός και η παναγία!

Παλιά κανεις δεν ηξερε τη μεσαια τριβή γιατι δεν πάθαινε τίποτα. Μονο πετάλια αλλάζαμε γιατι σπάγανε σιγα-σιγα απο τα πολλά πεσίματα

φερτε μου ενα καλό ποδήλατο - οχι ένα γκάτζετ


ερωτηση κρίσεως

Αν ενα ποδήλατο με 28ρες ρόδες ειναι για μεγαααλες αποστάσεις, ενα με 26αρες ειναι urban... τότε τα dahon με τις 20αρες ειναι για να κανουμε βολτες στην πυλωτή?

Προκειται λοιπον - για να κλεισω τις διηγήσεις - για ενα θεμα καταναλωτισμού και διαχείρισης προϊόντος. Το ποδήλατο ειναι προιόν πάει και τελείωσε.
...και φυσικά πέφτουμε στην παγίδα
και φυσικα θέλουμε να αγοράσουμε το καλύτερο
αλλα τελικά ψάχνοντας το καλύτερο χάνεις το αληθινά καλό ποδήλατο



12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αλεπουδίτσα, εσύ που γυρνάς τον κόσμο με το ΑΤΙΑ σου θα ξέρεις ότι στην Ιαπωνία όλα τα Γιαπωνεζάκια κυκλοφορούν στις πόλεις με ηλεκτρικά ποδηλατάκια που κοστίζουν το πολύ 300 ευρώ.

Εδώ, κατά πως φαίνεται, τα ποδήλατα τα χρησιμοποιούν άνθρωποι υψηλού εισοδήματος, γι' αυτό και τους βαράν οι έμποροι στον κάλο.

Φαντάζομαι όμως ότι εάν έμεναν αδιάθετα θα αναγκαζόντουσαν να φέρνουν καλά ποδήλατα και όχι ποδήλατα για κάλους.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί βρε συ να πάρεις έτοιμο; Δεν μπορείς να ακολουθήσεις αντίστοιχη τακτική και να βρεις παλιό και να το ρετουσάρεις;

Ή την επόμενη φορά που θα πας Λονδίνο ή Βερολίνο τσίμπα ένα από εκεί και κουβάλησέ το (http://www.britishairways.com/travel/bagsport/public/en_gb)

Ναι όντως αυτές οι ακαλαίσθητες μπαχατέλες μου τη δίνουν και εμένα, αλλά σκέψου και αυτούς που κάνουν ΜΤΒ σε βουνά :)

alepouda είπε...

ε, δεν ειμεθα και γιαπώνεζοι. Εδω ειπαμε να γυμναστουμε, οχι να παρουμε ακομα μια συσκευη που θελει φορτισμα.
Κατω ο φασισμος των φορτιστων!

Βεγα, ειμαι λατρης της αναπαλαιωσης, εξου και το πανεμορφο ποδηλατο που οδηγαω στη φωτογραφια

shaka είπε...

αν έχεις όρεξη για παίδεμα και κάποιον που να σκαμπάζει και λίγο από γερμανικά, try this: http://www.strike-bike.de

που είναι και για.."καλό σκοπό"!

shaka είπε...

...και πληροφορίες στα ελληνικά:
http://indy.gr/newswire/strike-bike-to-allileggyo-podlato-1

alepouda είπε...

Σε ευχαριστω Shaka!
Πολύ ενδιαφέρον. Το ψάχνω ήδη. Βεβαια ειναι καπως βαρια ποδήλατα (18κ), αλλα εχουν πολυ καλη ποιότητα απο ο,τι μπορω να καταλάβω απο τα χαρακτηριστικά τους.

Μακαρι να μπορουσα να τα δοκιμάσω. Ειναι ενα ρισκο να παρεις ποδήλατο χωρις να το εχεις οδηγησει.

Ανώνυμος είπε...

χμμμ... λοιπόν επειδή έχω αρχίσει και ψήνομαι κι εγώ (MTB-no-more) έψαξα και κοίτα τι βρήκα!

παλιά:
http://www.podilates.gr/node/829

όχι-και-τόσο-παλιά:
http://www.podilates.gr/node/3729

δεν είναι λίγα τα λεφτά αλλά δεν είναι και λίγο το ποδήλατο. το σκέφτεσαι; (άτιμη ανεργία)

και για reference:
http://www.google.gr/search?hl=el&q=strike+bike+site:podilates.gr&btnG=Αναζήτηση&meta=&aq=f&oq=

alepouda είπε...

Ψηνομαι λεμε, αλλα θα ηθελα να παρω γνωμη και απο καποιον που το εχει παρει.

Ανώνυμος είπε...

alepouda, πολύ καλο το άρθρο σου! Χαίρομαι πολυ με τους ανθρώπος που εκτιμούν το ποδήλατο και την απλότητα του και όχι τα μπιχλιμπίδια που μπορει να φέρει πανω του.

Sugahspank! είπε...

kwlara lemeeeeeeeeee

alepouda είπε...

κωλαρακιιιι λεμεεεεεε
:)

Ανώνυμος είπε...

γεια σου αλεπούδα...
OFIOS από τους ποδηλάτες...