Μας ζητάνε να πληρώσουμε χωρίς να έχουν το δικαίωμα. Ο περισσότερος κόσμος συνεχίζει να το αγνοεί ακόμα και σήμερα, ενώ έχει γραφτεί σε εφημερίδες τοπικής και πανελλήνιας κυκλοφορίας (όπως η Ελευθεροτυπία).
Πως γίνεται να είναι παράνομα τα Διόδια?
Σύμφωνα λοιπόν με την νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να λειτουργούν Διόδια θα πρέπει ο συγκεκριμένος δρόμος να πληροί τις προδιαγραφές που έχουν οριστεί για αυτό που ονομάζεται Εθνικό Οδικό δίκτυο.
Αποσπάσματα από την «ΟΔΗΓΙΑ 1999/62/ΕΚ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 17ης Ιουνίου 1999»
«κάθε οδός η οποία έχει μελετηθεί και κατασκευαστεί ειδικά για την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων, η οποία δεν εξυπηρετεί τις παρόδιες ιδιοκτησίες και η οποία: i) εκτός από ορισμένα σημεία της ή εκτός από προσωρινές διευθετήσεις, διαθέτει, για τις δύο κατευθύνσεις της κυκλοφορίας, διακεκριμένα οδοστρώματα τα οποία χωρίζονται μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα που δεν προορίζεται για την κυκλοφορία, είτε, κατ’ εξαίρεση, με άλλα μέσα
ii) δεν διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό, με σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή ή με λωρίδα για πεζούς,
iii) χαρακτηρίζεται συγκεκριμένα ως αυτοκινητόδρομος»
Άρθρο 7:
«2. α) Διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μια λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όταν οι οδοί αυτές έχουν χαρακτηριστικά ανάλογα προς τα χαρακτηριστικά των αυτοκινητοδρόμων καθώς και στους χρήστες γεφυρών, σηράγγων και ορεινών διαβάσεων»
----------------------------------------------------------------------------------
Ο συγκεκριμένος δρόμος δεν πληροί ούτε μία από τις προδιαγραφές αυτές. Εχει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και μια βοηθητική λωρίδα που χρησιμοποιούν οι οδηγοί παρόλο το πρόστιμο που μπορεί να τους επιβληθεί σύμφωνα με τον ΚΟΚ. Επίσης, στα 120 συνολικά χιλιόμετρα του δρόμου μόνο τα 23 έχουν κάτι που μπορεί να ονομαστεί ως διαχωριστικό. Το κατά γενική ομολογία τώρα πια, αναποτελεσματικό σε περίπτωση σύγκρουσης μεταλλικό στηθαίο.
Τίποτα από αυτά δεν εμποδίζει τους εργολάβους των (διοδίων) έργων να εισπράττουν περισσότερα από 80.000 ευρώ τη μέρα. Ο κόσμος δεν ξέρει ότι δεν χρειάζεται να πληρώνει το τσουχτερό κόστος των διοδίων (2,5 ευρώ) και παρόλο που η μπάρα είναι ανεβασμένη, σταματάει και αφήνει τα λεφτά του. Αντίθετα, οι ξένοι επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών κτλ. σίγουρα πιο ενήμερωμενοι από εμάς, δεν πληρώνουν. Αυτό βέβαια δεν έχει καμιά συνέπεια, αφού όπως είπα και προηγουμένως… Είναι παράνομο να ζητάνε διόδια συνεπώς είναι νόμιμο να μη πληρώνουμε.
Τα ίδια πράγματα λέει και ο νομάρχης Αχαϊας Δημήτρης Κατσικόπουλος και βέβαια και ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΝ, Δημήτρης Παπαδημούλης που έφερε το θέμα στην Ευρωβουλή.
Η κατασκευάστρια κοινοπραξία φέρεται να έχει δώσει εντολή στους υπαλλήλους της, ναι μεν να μην σταματάνε τους «παραβάτες» αλλά να σημειώνουν τα στοιχεία τους σε περίπτωση μελλοντικής προσφυγής στα δικαστήρια.
Αυτό μου φέρνει στο μυαλό τις εποχές που έβγαιναν οι εντεταλμένοι διαφόρων αφεντικών με το μπλοκάκι για να δουν ποιος πήγε στην πορεία, ποιος κάνει απεργία κτλ. Μόνο που τώρα το θέμα δεν είναι πολιτικό αλλά εισπρακτικό. Μια ιδεολογία υπάρχει, διακομματική, διακρατική και διαπλανητική… Το χρήμα…
Για αυτούς δεν είμαστε πολίτες αλλά πορτοφολίτες!
Σε αυτά τα Διόδια οι μπάρες είναι ανοιχτές, γιατί είναι παράνομο να είναι κατεβασμένες. Αν το επιθυμείτε, περνάτε ελεύθερα…
Διάβασε και από άλλες πηγές για τα παράνομα Διόδια εδώ
900 τροχαία μέσα σε 10 χιλιόμετρα της Πατρών-Κορίνθου
(Αρθρο της Ελευθεροτυπίας)
Ευχαριστώ τον NikoZ για την σχετική ενημέρωση
1 σχόλιο:
Φίλοι οδηγοί
ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΤΕ ΔΙΟΔΙΑ
Δεν μπορούν να σας κάνουν τίποτα!
Έχω δύο μήνες να πληρώσω διόδια.
Ενημερωθείτε εδώ: www.pesoxi.gr
Δημοσίευση σχολίου